Tuesday, February 14, 2012

~PEMERGIANMU~




Semakin hari, semakin menghilang rakan-rakan yang sama-sama berjuang di bumi Mesir ini. Seorang demi seorang pergi meninggalkan Mesir. Tiada apa yang mampu aku luahkan. Sedih dan terharu di atas perpisahan ini. Lambaian terakhir yg telah kamu berikan itulah menjadikan aku  lebih bersemangat untuk berjuang sehabis-habisnya.insyaAllah. Walaupun air mata tidak berguguran, tetapi hati yg kecil ini menangis. Siapa yang tahu...syahdu!hahaha...

Suatu masa dahulu kita bersama-sama mengharungi susah payah dan onak-duri di Perlembahan Nil ini, tetapi hari ini kamu di berikan rezeki yang baik untuk pulang terlebih awal daripada aku, Tahniah dan Syabas! Semoga perjuangan kalian tidak terhenti di sini, malah dapat melebarkan perjuangan ilmu itu di Malaysia.

Doa dan pintaku agar suatau hari nanti kita diberikan keizinan dariNYA untuk berjumpa. Sudah menjadi lumrah dan hakikat manusia akan bertemu dan pasti akan berpisah. Itula kehidupan manusia. oh kawan! Begitu indahnya insan yang bergelar sahabatkan.

Salam perpisahan  buat sahabat-sahabat sekalian. Bagi aku kalian adalah sahabat yang terbaik yang pernah aku jumpai dan temui. Aku sangat-sangat menghargainya. Biarla kenangan yang kita lalui itu menjadi kenangan manis. Andaikata gurauan dan kata-kataku ada menyebabkan kalian terguris hati maafkanlah. Aku sangat-sangat menghargai sebuah persahabatan.

Sahabat,
suatu ketika dahulu engkaulah tempat aku meluahkan,
sekarang itu hanyala kenangan.
suatu ketika dahulu engkaulah tempat untuk aku bergurau,
sekarang itu hanyala memori indah,
Yang kita sama-sama lakarkan,
dalam mengharungi titian perjuanagn,
sungguh indahnya!

Sahabat,
Biarla air mata perpisahan,
menjadi saksi persahabatn kita,
Lambaian terakhir,
Senyuman manis,
sungguh indahnya!
Moga kita diberi keizinan untuk melaluinya sekali lagi.

Sahabat,
Pahit dan manis kehidupan pernah kita lalui,
Jatuh dan bangun kehidupan juga telah kita lalui,
Andaikata ianya pernah mengguris hatimu,
Maafkanlah aku...

p/s
Salam perpisahan untuk:-
Badang, Saed, Saman, Hajida, Debab, Khalid, Fendi(piak2),  dan FirdausAhmad,






0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More