Monday, March 12, 2012

Aku berdosa.

       Sekadar Hiasan...

  " Ya ALLAH , Begitu hebatnya ujianMu ini ". Semakin aku cuba untuk mencari-cari ketenangan dalam kemanisan iman itu, semakin banyak pula kepelbagian keseronokan hadir menemani. Setapak aku melangkah padaMu, seperti beribu langkah jauh daripadaMu.Sukar untuk jiwa ini melawannya. Cuba menepis dari kanan, kiri pula di tujunya. Cuba menepis dari bawah, arah atas pula di tujunya. Begitulah hebatnya ujian demi ujian yang sedang aku hadapi. Dugaan oh dugaan.

Aku seperti sangat runsing dan keliru. Tetap aku juga masih bersyukur di atas nikmatMu. Kerana bagi aku, ujian ini adalah kehidupan. Untuk setiap hamba-hambaNYA. Bagi merka yang masih alpa dan lalai berwaspadalah. Syabas bagi mereka yang stersedar.. Bagi aku, segala-galanya sudah dirancang dan di atur. Sudah juga di nampakkan lorong dan jalannya. Tetapi kaki ini berat untuk melangkahnya ke arah sesuatu kebaikan. Aku menagih simpati padaMu. Ya Allah. aku berdosa! Teguhkanlah iman hambaMu ini.

Aku sangat cemburu akan keperibadiaan mereka. Yang sangat hebat!. Jika mereka boleh, aku juga boleh. Mengubah juga bukan sesuatu yang mustahil. Perlukan roh semangat mukmin dan tidak kenal erti putus asa. Sejarah Anbia' di jadikan sempadan dan tauladan. Beringatlah!. kesenangan dan keseronokan itu juga ujian.

Jangan jadikan setiap ragam manusia itu mundur dalam bertindak. Berusahalah ke arah itu. Matlamat perlu di capai. Pelbagaikan strategi bijak dalam bertindak. Masa akan memotong kita, jika kita 'main-main'. Hargailah setiap detik dengan amal dan iman. Itulah pengorbanan seorang hambaNya. Insya-Allah.

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More