Monday, April 16, 2012

Jom ' Cuci-cuci aras '

Menjaga kebersihan itu adalah tuntutan Islam. Kebersihan rohani, mahupun zohiri. Allah S.W.T itu cantik dan sukakan pula kecantikan. Marilah kita bersama-sama menjaga kebersihan diri dan sekeliling kita. Jadikanlah kebersihan itu biasa dan kekotoran itu luar biasa.. Juga buanglah pemikiran negetif, rumah kotor adalah rumah bujang. Jadikanlah contoh pada sahabat-sahabat kita, rumah bujang bersih adalah bujang yang beriman. Maka marilah transformasi diri kita menjaga kebersihan. Ayuh!

Sempena cuti ' Syammu Annasim ' iaitu cuti pertukaran musim yang di sambut pada16 April setiap tahun. Saya bersama ahli keluarga aras 3 telah bersama-sama berganding-bahu dan bertungkus-lumus mengadakan ' Cuci-cuci aras '. Ianya bertujuan untuk membersihkan segala kekotoron bersempena Imtihan dan pertandingan keceriaan yang akan datang. Di samping  mengeratkan ukhwah silaturrahim keluarga kami. Segala-galanya bermula pada jam 0800pagi yang di terajui oleh ketua aras yang kacak dan panas. Saudara  Doktor Mohd Haris Alias....

Segalanya bermula  ' Cuci-cuci Aras ' !


 Siapakah anak kecil ini ? Ikuti sehingga akhir coretan saya...Syukran ):


 Hasil kerja Doktor Aslam dan Ustaz Azmi. Berkilat dinding itu hasilnya.


 Ajwad- Rajin noh!


 Ustaz Isa yang sentiasa ceria. Senyum sikit boleh ...hehe


 Haris: Selepas basuh sana, basuh sini pula. Faham ?
Hafiz: Baik Ketua !


 Wow kilatnya..Masuk toilet bayar LE0.50..


 Ustaz Fendi dengan bilik pantry. Rajinnya abg Fendi kita..pewitttttt!


 Abdullah Moustafa datang melihat kerjanya telah di bereskan. Alhamdulillah!


 Kerja saya adalah "...................". tetttttttttttttttttttttttttttt!


 " Ahlan Wasahlan" kepada Ustaz Azuan. Ahli baru aras 3.


 Sudah  di bersihkan dengan Detol.  Adik Ulya bebas dengan kuman-kuman. Yepppppi....


 Inilah Adik Ulya. Menjadi tetamu kami hari ini.


 Kreatif ...!


 Lihat, baca dan buat yer sahabat-sahabat.


 Makanan dan minuman adik Ulya. Kek coklat tu..


Sedikit-sebanyak ragam adik Ulya bersama saya. Walaupun keletihan, gembira dengan kehadiran adik Ulya. Terus menjadi ' babysitter ' yang tidak bertauliah sebentar di Studio 315. Adik Ulya yang sangat cerdik dan pintar. " Fishhhhhhhhhhhh "...." Na nak"......." twinkle, twinkle....". hehehehehe. Sudah sampai masanya....insya-Allah.








Akhirnya, selesai sudah! Setelah berpenat-penat ' Cuci-cuci aras '  kami di jamukan dengan sarapan Nasi Goreng dan air teh susu yang terbaik. Senyuman dalam keletihan semuanya. Apa-apapun semoga ukhwah kita semua  berkekalan hingga ke Syurga. Terima kasih kepada semua ahli keluarga aras 3 yang bersama-sama turun memberikan komitmen dan kerjasama. Semoga Allah S.W.T membalas jasa baik kalian semua. insya-Allah.




T.A.M.A.T

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More