Saturday, April 14, 2012

Yahoo Mesenggers @ Skype ?

Sekadar Hiasan...

Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah..
Setelah sekian lama hasrat hati emak dan abah untuk melihat kondusi diri anaknya ini tercapai juga akhirnya. Walaupun pelbagai rintangan yang datang dengan tiba-tiba. Macam peningla jugak. Yahoo Massenggers yang tidak pernah bermasaalah pun tiba-tiba bermasaalah. Dengan Skype yang sebelum ini mudah untuk di gunakan pula, tiba-tiba macam-macam pula yang di minta. Agak pelikla jugak. Tapi Alhamdulillah, syukur!
Segala-galanya di permudahkan juga untuk mempertemukan anak ini dengan emak dan abah yang sentiasa di sayangi dan di rindui. 

Walaupun beribu batu jauhnya kita terpisah (Segamat, Malaysia- Kaherah, Mesir.) segalanya di permudahkan dengan teknologi yang serba moden dan canggih ini. Seakan-akan kami berbual di waktu dan tempat yang sama. Juga seakan-akan kami berbual sambil makan semeja. Asyiknya! Sangat-sangat merindui waktu itu.Opppssss...ianya hanyala sekadar permainan hati ini. Realitinya, aku sangat-sangat memahami naluri emak dan abah. Dengan pertuturan yang di lontarkan, juga gelak-tawa dan gurauan mereka seperti sesuatu perasaan yang sengaja di nyorokkan. Pastinya merindukan anak comel ini. hehehe..Aku juga yang lebih pasti sangat merindui emak dan abah. Kerana aku hanya ada seorang emak dan seorang abah di dunia ini! Juga susah-payah, jatuh-bangun anak ini hanya emak dan abah yang memahami. Bukanlah seorang anak manja. Tapi inilah realitinya hidup seorang anak di perantaun. Ya Robb..

Pasrah!

Walaupun emak dan abah dapat menonton dan melihat diri anak ini. Hakikatnya kesedihan dan kepasrahan melanda diri ini kerna tidak dapat menatap wajah mereka berdua. Sangat sedih !Mendengar suara dan menatap wajah adalah tidak sama. Apakah reaksi mereka ? apakah keadaan sebenar mereka ? Kepelbagaian persoalan bermain.Walaupun hampir tiap-tiap hari anak ini pasti akan menghubungi emak dan abah. Yang kadang-kadang hampir tiada isi untuk di bicarakan. Tapi bagi aku itu adalah tanggungjawab untuk anak ini. Kata-kata emak dan abah adalah semangat bagi anak ini. Juga sebagai sumber inspirasi dan kekuatan dalam mengharungi kehidupan ini.

Alfu syukran emak dan abah. Harapan dan impian mereka perjuangan dan pengorbanan aku. Pemergian aku maruah mereka. Secebis luahan ini mengakhiri perbualan kami. Pintaku agar di doakan selalu, juga di nasihati selalu. Kerana setinggi-tinggi gunung yang di daki, kadang-kala ujian dan cabaran pasti hadir, tanpa di duga.Bersabarlah dan bertawakal padaNYA. Semoga di beri kekuatan di dalam mencapainya tika imtihan sudah hampir menghampiri. insyaAllah.

Ya Allah,
Berilah mereka balasan yang sebaik-baiknya, atas
didikan mereka padaku dan Pahala yang besar atas
kesayangan yang mereka limpahkan padaku,peliharalah
mereka sebagaimana mereka memeliharaku.

Ya Allah,
Apa saja gangguan yang telah mereka rasakan
atau kesusahan yang mereka deritakan kerana aku
atau hilangnya sesuatu hak mereka kerana perbuatanku
jadikanlah itu semua penyebab susutnya
dosa-dosa mereka dan bertambahnya pahala kebaikan
mereka dengan perkenan-Mu ya Allah
hanya Engkaulah yang berhak membalas kejahatan dengan
kebaikan berlipat ganda.

Ya Allah,
Bila magfirah-Mu telah mencapai mereka sebelumku,
Izinkanlah mereka memberi syafa'at untukku.
Tetapi jika sebaliknya, maka izinkanlah aku memberi
syafa'at untuk mereka,sehingga kami semua berkumpul
bersama dengan santunan-Mu di tempat kediaman
yang dinaungi kemulian-Mu, ampunan-Mu serta rahmat-Mu... .

Sesungguhnya Engkaulah yang memiliki Kurnia Maha
Agung, serta anugerah yang tak berakhir dan Engkaulah
yang Maha Pengasih diantara semua pengasih.

Amin Ya Rabbul Alamin..

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More