Monday, April 30, 2012

Warna-Warni April

 Sekadar Hiasan..

Bulan April.

Sebentar sahaja lagi, bulan April akan meninggalkan kita dengan pelbagai lakaran peristiwa. Maka, bermulalah kehidupan kita di bulan Mei. Hampir sedar atau tidak, begitu pantas masa berlalu meninggalkan kita. Seperti baru sahaja melalui bulan Mac tempoh hari, Kemudian bulan April tika ini dan sesaat sahaja lagi kita sudah tiba  di bulan Mei. Ha ! Besok sudah 1 Mei. Selamat Hari Buruh untuk semua buruh-buruh di dunia..

Berisi atau kosong.

Begitulah kehidupan manusia yang berpusing seperti roda. Sentiasa berputar dan terus berputar dan mustahil untuk di kembalikan. Yang berlalu pantas menjadi warna-warni kehidupan.  Baik dan buruk segalanya terpenuhi dengan hikmah dari-NYA. 'Mabruk' untuk anda yang telah mengisi pelbagai agenda yang bermanfaat di bulan April . Jika masih di antara kita yang masih kosong dan samar-samar, maka sama-samalah kita memanfaatkannya di bulan Mei. Insha-Allah

Usah meratapi dan menangisi segala yang telah berlalu. Kerana ratapan dan tangisan air mata anda tidak akan merubah apa-apa pun hanyalah merugikan sahaja. Ayuh pulun ! Kerana anda punya masa dan masih belum terlambat.

Ukhwah itu penting!

Bulan April adalah  bulan penggerak semangat ukhwah. Sesuatu perkara baru yang telah di pelajari dan di praktikkan berkaitan ukhwah. Bermula dengan Program Mega TAUTAN 12` yang menjadi momentum dan mekanisme arus perubahan. Kemudian disusuli dengan kepelbagai program setiap Biro JKP DMAK seperti Gotong-Royong Perdana, Pertandingan keceriaan aras, Program Motivasi " Aku Mumtaz ", Kempen Biah Solehah, Jaulah Maqam, Bacaan Al-Mulk, Jamuan aras dan pelbagai lagi. Yang mana ianya membuktikan objektif ukhwah mengerat sillaturrahim itu benar-benar tercapai dengan jayanya. Alhamdulillah...

Tidak di lupakan juga, ucapan tahniah di atas kejayaan pasukan Bola Tampar Johor mendapat tempat pertama di Kejohanan Bola Tampar anjuran Perubatan Mansurah. Juga merupakan aktiviti terakhir sebelum menghadapi 'imtihan'. Sejujurnya bukanlah kemenangan itu sasaran utama kami. Tetapi kesepakatan di dalam berpasukan itu impian dan idaman kami. Alhamdulillah, akhirnya kesepakatan di dalam ukhwah itu menatijahkan kemenangan kepada kami. Syabas dan tahniah sekali lagi untuk kalian yang sangat 'cool'!  Anggotanya adalah Syakirin, Ainud, Zaman, Faiz Khalid, Fateh, Syafiq, Ghazali, Zaki, Nizam. Saya sangat-sangat kagum dengan kalian. Daripada tidak pernah bertegur-sapa, akhirnya kita mampu bertepuk-tampar. Alahai 'Sweetnyeeeeee......'.

Bersukan sudah, jalan-jalan sudah, makan-makan sudah, tidur pun sudah!Justeru itu tiada lagi istilah 'main-main' di bulan Mei. Cuba dan terus mencuba melekatkan diri di Hotel 315. Keperluan atau keinginan ?. Biar apa pun kata-kata anda, ianya adalah yang terbaik untuk diri ini. Pintaku, agar kalian tidak pernah lupa dan alpa untuk mendoakan saya agar  di permudahkan segala urusan dunia dan akhirat. Harapan meraka tetap perjuangan kita! Impian dan cita-cita bukan angan-angan Mat Jenin. Masa muda usah di sia-siakan, sementara peluang masih ada. Semoga menjadi orang yang bertakwa! Selamat menempuhi alam peperiksaan untuk semua teman-teman. Bitaufiq wannajah. insha-Allah. Mumtaz akhlak, Mumtaz Ibadah, Mumtaz Pemikiran, Mumtaz Pelajaran.

Ayuh memikir, mentafsir dan meneliti.



01220pm, MalaysiaHallAbbasiah, Cairo.



0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More